جراحی بینی در فصول سرد سال
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی بینی در فصل زمستان

صادقانه باید گفت ، واقعا دلیلی وجود ندارد که ثابت کند جراحی زیبایی بینی را نباید در طول فصول سرد سال انجام داد. اما چیزی که باید به آن اهمیت داد هوای داخل ساختمان است. در طول ماه های سرد سال همه ی ما از سیستم های گرمایشی استفاده می کنیم . مشکلی در رابطه با سیستم های گرمایشی داخلی وجود دارد این است که هوا بسیار خشک می کند، رطوبت هوا تقریبا صفر است و تفاوتی با صحرای آفریقا ندارد، چه باور کنید و چه نکنید ، خشکی دشمن باستانی داخل بینی بوده و هست . وقتی داخل ساختمان گرم و خشک است ، بینی مسئولیت بیشتری برای تولید رطوبت دارد و این از حد نرمال آن فراتر است . اما بعد از عمل زیبایی بینی ، وقتی که با سپتوپلاستی بینی همراه باشد و شاخک ها برای بهبود انسداد بینی ، اصلاح انحراف تیغه ی بینی و پیشگیری از سینوزیت برداشته شود ، در این صورت ممکن است کاهشی در شکل گیری برخی از مایعات بینی رخ دهد .

چیزی که بیماران در این شرایط درک می کنند بینی بسیار خشک و دهان خشک است و این مساله برایشان بسیار ناراحت کننده است. ممکن است حتی پوسته پوسته شدن داخل بینی را نیز تجربه کنند که ناراحتیشان را افزایش می دهد.

ما همیشه بیمارانمان را در عمل زیبایی بینی از رطوبت بسیار کم و خشکی داخل ساختمان آگاه می کنیم و داروهایی برای بهبود این وضعیت تجویز می کنیم.

روش هایی برای مرطوب نگه داشتن بینی بعد از عمل ترمیمی بینی

اولین دارو برای بهبود این وضعیت ، اسپری سالین یا ژل است. سالین یا آب نمک استریل ، بهترین راه برای مرطوب کردن موضعی در جراحی زیبایی بینی است که در این صورت تولید خلط به طور طبیعی انجام می شود. در واقع می توانید استفاده از ژل یا اسپری را هر ساعت به دلخواه مصرف کنید . راه کار دیگری که می تواند مفید باشد استفاده از پماد در داخل مجرای بینی است ، جایی که بیشتر بخیه های خود جذب در آنجا ایجاد شده اند. در جراحی بینی استخوانی بخیه ها خیلی سریع تر حل می شوند وقتی نرم و مرطوب نگه داشته شوند و نباید چیزی به جایی که پماد قرار داده شده ضربه وارد نکند. ما به طور کلی ویتامین A و ویتامین D را تجویز می کنیم اما وازلین نیز می تواند به همان خوبی عمل کند.





:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: